Curriculum Vitae
Stamdata
Steen Langeland:
Lindholm Søpark 36, 1. 3
9400 Nørresundby, Lindholm
Email: steen@langeland-net.dk
Mobil: +45 30 26 00 77
Fødselsdag: 18/06/63
Kernekompetencer
Teknik:
- Webudvikling og -design med WordPress som primær CMS platform.
- Infrastruktur: Servere, DNS, backup m.m.
Kundeservice:
- Indgående erfaring med 1.- og 2.-level support til brugere og teknikere.
- Stor erfaring med organisering af kundeservice og support.
Erhvervserfaring
2019-2020
Aalborg
IT-konsulent og webudvikler, Logicmedia A/S, Virksomhedsrevalidering
Ansvarsområder:
- Udvikling af virksomhedens primære website med WordPress og DIVI builder, herunder opbygning af en struktur som skal formidle en kompleks produktportefølje på forskellige platforme med mange indbyrdes synergier og afhængigheder.
- Konfiguration af funktions-plugins til WordPress, herunder bl.a. et plugin til automatisk opdatering af tabeller med produktfunktioner og priser.
- Udvikling af ikoner til LMs produktportefølje i samarbejde med LMs UI medarbejder.
- Billedbehandling og grafisk udvikling i Photoshop.
- Design af mock-up i Photoshop til kunde websites.
- Migreringer af sites inden for LMs eget CMS-system.
- Konfiguration, test og evaluering af Umbraco, som mulig afløser for eget LMs CMS-system.
- Konfiguration, test og evaluering af Ubuntu med LEMP stack som WordPress serverplatform.
- Konfiguration, test og evaluering af en række php baserede support ticket systemer, som mulig kandidater til supportafdelingen.
- Ad hoc opgaver og support.
2011-2013
Århus
Functional Manager, Help Desk, TDC Hosting A/S
Ansvarsområder:
- Daglig supervision af sagsflow i afdelingen. Problem management i forbindelse med større eller mindre nedbrud og varetagelse af kommunikationen internt og eksternt i den forbindelse. Prioritering af større interne opgaver og supportsager. Varetagelse af problematiske kundesager og dialog med kunden i den forbindelse.
- Teknisk sparring med de ansatte i afdelingen og prioritering af individuelle opgaver som f.eks. dokumentation, brugervejledninger.
- Rapportering: Indsamling af data fra telefon- og supportsystemer om svartider, ventetider, workload, eskaleringer mm. samt analyse og evaluering af data. Data blev anvendt i ledergruppen i forhold til optimering af produkter, arbejdsgange, interne systemer og ressourcer.
- Afvikling af årlige MU samtaler samt regelmæssige teammøder og individuelle medarbejdersamtaler. Teammøder og individuelle samtaler havde bl.a. fokus på trivsel, aktuelle problemstillinger og ressourcer, ofte med udgangspunkt i de indsamlede data.
- Rekruttering af nye medarbejdere og elever.
- Strategiudvikling i samarbejde med ledergruppen og tekniske ledere på tværs afdelinger.
2005-2011
Århus
Supportleder, DIR A/S
Ansvarsområder:
- Daglig supervision af sagsflow i afdelingen. Problem management i forbindelse med større eller mindre nedbrud og varetagelse af kommunikationen internt og eksternt i den forbindelse.
- Deltagelse i løsning af supportsager i forbindelse med spidsbelastninger.
- Koordinering og prioritering af kundeprojekter, eksempelvis server installationer. Prioritering af større interne opgaver og supportsager. Varetagelse af problematiske kundesager og dialog med kunden i den forbindelse.
- Teknisk sparring med de ansatte i afdelingen og prioritering af individuelle opgaver.
- Afvikling af årlige MU samtaler samt ugentlige afdelingsmøder. Afdelingsmøderne havde fokus på uddelegering af større kundeopgaver og dokumentation. Problemer med produkter, kundeprojekter, interne og eksterne systemer blev identificeret og konkretiseret som opgaver til supportafdelingen eller eskaleret til den relevante tekniske afdeling.
- Projektledelse i forbindelse med store og små interne projekter som eksempelvis implementering af intranet og support system.
- Rekruttering af nye medarbejdere og elever.
- Strategiudvikling i samarbejde med ledergruppen.
2000-2005
Århus
Webudvikler og systemadministrator, DIR A/S
Ansvarsområder:
- Udvikling af hjemmesider og webshops.(HTML, CSS og ASP)
- Serveradministration af Windows servere IIS, MS SQL, AD og Exchange.
- 1. & 2. level support på dedikerede kunde-servere, webhoteller, mail, DNS, backup mm.
Kendskab til/viden om
- CMS: WordPress, Joomla, Umbraco
- HTML og CSS
- DNS
- Windows Server
- Active Directory, MS Exchange, MS SQL, IIS
- MS-Office, Sharepoint, Windows XP, 7, 10
- Google Workspace
- Ubuntu 20.04, MySQL
- Git, Github
- Adobe Photoshop og Lightroom
- DaVinci Resolve(Video redigering)
- Customer Service – Help Desk: 1.- & 2.-level support
- Customer Service Management
- Data Center: Hosting og Managed Hosting
- Dokumentation og brugervejledninger
- Fejlsøgning og test
Uddannelse, anden erhvervserfaring og andre kundskaber
Uddannelse
- 1999–2000: Web Konstruktør, Århus Købmandsskole
- 1983–1987: Bachelor of Science, Economics, Aalborg Universitet
Anden uddannelse
- 2014: PRINCE2, Foundation og Practitioner
- 2012: Den Grundlæggende Lederuddannelse, TDC´s Ledelsesakademi, Niels Brock
- 1998: Netjumpers, HTML & ASP, Daghøjskolen Gimle
- 1995–1996: Askov Højskole, Traditionelt højskoleophold
- 1988–1989: Trænerskolen Aalborg, Elitetræneruddannelse
- 1990–1995: Instruktør på kurser, Dansk Svømmeforbund
- 1980–1988: Frivillig træner og instruktør
Anden erhvervserfaring
- 1989–1995: Elitetræner hos HEI svømning, Egå
- 1988: Pædagogmedhjælper i Børnehave, Hjallerup
- 1986: Køkkenmedhjælper, Gaustablikk Hotel, Rjukan Norge
- 1986: Arbejdsmand, Stampen Savværk, Flauenskjold
Sprogkundskaber
- Dansk: Modersmål
- Engelsk: Taler og skriver på højt niveau
- Tysk: Forstår
- Svensk: Forstår
- Norsk: Forstår
Kørekort
B, Personbil
Fritid
Jeg forsøger, at holde den fysiske form ved lige i det lokale fitnesscenter. Lejlighedsvis kører jeg en tur på mountainbike eller tager en motionstur i svømmehallen. Jeg læser og lytter til en del bøger, oftest gode kriminalromaner. Jeg bruger også en del tid på at nørde på computeren. Jeg er amatørfotograf og tager en del natur- og byfotos.
